1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Kodėl tokia brangi valdžios socialinė komunikacija?

Sekmadienį popiet naujasis popiežius Pranciškus parašė Twiterio žinutę dėkodamas žmonėms ir kviesdamas už jį melstis. Kaip svarbu bendrauti su visuomene moderniomis žiniasklaidos priemonėmis supranta ir itin sunkiai pasiduodanti pokyčiams Katalikų Bažnyčia.

Premjerams, prezidentams ir kitiems aukšties pareigūnams po jų išrinkimo turėdamas galimybę jau daug metų užduodu tą patį pirmą klausimą: Kaip Jūs toliau bendrausite su žmonėmis? Visi jie kol kas bendauja tradicinėje žiniasklaidoje, su retomis išimtimis. Šiuo atveju neblogas pavyzdys yra mums artimas Estijos prezidentas gan efektyviai, aktyviai ir asmeniškai bendraujantis soc. medijose.

Todėl labai apsidžiaugiau, kai premjeras Algirdas Butkevičius praėjusią savaitę paskebė, kad vyriausybė konsultuosis su gyventojais socialiniuse tinkluose. Tikiuosi, kad tai nebus diskusijos imitacija ar parodomieji veiksmai, nes socialinių tinklų esmė yra gyvas bendravimas ir grįštamasis ryšys. Nustebau pažiūrėjęs į pinigus. Skelbiama, kad vadinamąjai elektroninei demokratijai vyriausybė skirs nuo 2.5 iki 5 mln. Litų. Oho sumelė, pagalvojau. Palyginimui mano kuklaus blogo sukūrimas metams man kainavo net 30.65 Lt. (Dar noriu padėkoti puikiam ir be galo kantriam mano kaimynui Mindaugui, kuris tokį nemokšą kaip aš per keletą valandų išmokė gyventi bloge:) Galima paklausti kiek Estijos prezidentui kainuoja jo buvimas Twiteryje. „Transparency International“ Lietuvos skyriaus vadovas Sergejus Muravjovas teigia, kad Seimas naujo internetinio portalo sukūrimui planuoja skirti tik....11.5 mln. Litų. Plačiau: http://www3.lrs.lt/pls/inter/www_tv.show?id=7384,1,52 Tikrai nuoširdžiai domėsiuosi šiuo konkursu, kviečiu jį sekti ir Jus ir manau Sergejus iš TILS atkreips dėmesį.

Bet dabar ne apie pinigus, kurių valdžia neskaičiuoja, o apie santykius. Tikiu, kad daug ką šioje srityje gali padaryti ir be pinigų. Verslininkas šviesuolis Ilja Laursas sako, jog ateitis priklauso elektroniniam verslui, kur įėjimo į rinką kaštai labai maži, o pasiekiamumas milžiniškas.

Beveik kasdien su politkais susidraugauju Facebuke. Toli gražu ne visada šiuo bendravimu esu patenkintas. Ypač susierzinu kai politikai eina į socialinę medijas nesuvokdami šio kanalo esmės. Ne bendrauti, o reklamuotis. Dar blogiau, kai tai daro kas nors kitas už juos, o  ne jie patys. Manau, tai didžiulės klaidos. Socialinės medijos yra bendravimo, ne reklamavimosi priemonė. Įžvalgiai ir profesionaliai apie socialines medijas rašo bičiulė Neringa Vaisbrodė, dirbusi NATO viešosios diplomatijos tarnyboje http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/nvaisbrode-ar-socialines-medijos-ismokys-politikus-socialumo.d?id=49671918

Ką manau apie ateitį? Manau, kad vieši asmenys ar organizacijos, kurios neįvertins šių visuomenės pokyčių - silps. Arba žlugs. Žinau, tai reikalauja daug laiko ir jėgų. Tai reikalauja nuoširdumo, asmeninio kontakto ir įsitraukimo. Kitaip ši priemonė neveiks arba net veiks priešingai. Tačiau tai puiki galimybė ne tik perduoti informaciją, dalintis nuotaikomis ir nuomonėmis, bet ir kurti tvarius pasitikėjimo santykius. Tikiuosi politikai Facebuko nepainios su savireklama ir nepavers jo skelbimų lenta. Su tokiais tikrai nedraugausiu.Tikiuos nuoširdžiai tikės tuo ką daro. Džiaugiuos, jog dalis jų tikrai tai moka daryti gerai. Remigijus Šimašius būdamas ministru rašė blogą, Rasa Juknevičienė mielai dalijasi informacija ir pastebėjimais Facebuke. Neminėsi daugelio kitų, kurie nebijo atvirumo ir stengiasi  kurti aukšto pasitikėjimo kultūrą. Jie puikiai supranta, kad politika kuo toliau tuo mažiau bus daroma uždaruose kabinetuose ar paslėptomis įtakomis.

 

comments

Nuomonė apie dienoraštį

Kai visokie realybės šou rodo ne tik tą šou, bet ir šou apie šou rengimą, tai galima tik juoktis iš jų tokios realybės. Nėra jos ten ir tiek. Bet kai žurnalistai, kuriais mes pasitikime, realiai pasakoja ne tik apie laidos rengimo užkulisius, bet ir pasirengimo jai etapus, susitikimus, vakarienes, pokalbius ir vertinimus, man jau dabar aišku, kad tokio skaidrumo ir atvirumo Lietuvos žurnalistikoje dar nebuvo. 

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius

Pilnas straipsnis: Skaidri, atvira ir interaktyvi – tokia galėtų būti visa Lietuvos žurnalistika »

 

Skaitytojų komentarai:

Regina: "Žurnalistai eidami tuo skaidrumo ir atvirumo keliu toli nenueisite, todėl kad išpliurpiat valdžios paslaptis ir tampate nepatikimais. Dėl to negausite užsakomųjų laidų ar straipsnių...ką valgysite??? Ot baigsis tuoj jūsų bravūra...".

Beata: "Politikai nekalbėdami su savo žmonėmis kuriasi sau priešus. O tai - strateginė klaida.".