Kodėl vertiname sunkų darbą bet kreivai žiūrime į verslininkus?

  • Spausdinti

Ką tik moderavau diskusiją apie verslo vaidmenį visuomenėje. Kalbėjom apie žiniasklaidą, verslo principus, kaip išjudinti jaunimo verslumą. Kadangi didžioji dauguma klausytojų nerašinėjo sms ir nedirbo kompiuteriu panelio metu, manau viskas neblogai pavyko:-) Labai įtraukianti diskusija su Ilja Laursu, A.Abišala, R.Dargiu, N.Pačėsa, M.Garbačiauskaite-Budriene kt. Daug konkorežių kliuvo žiniasklaidai iš verslo bendruomenės. Jaučiasi, kad susikaupę daug dėl to įtampos. Monika iš Delfi laikėsi stoiškai:-)

Guoda Azguridienė sakė, jog kritinis mąstymas ir švietimas yra greičausias kelias į jaunimo verslumą. Ilja kalbėjo, kad mums reikia įkvepiančių istorijų, skype sukūrimas labai stipriai paskatino ir estų jaunimo verslumą. Prie pietų stalo kalbėjausi su Sportland vadovu Vladu, kuris mano kad verslumo pokyčius perlaužtų teigiamo verslininko ir verslo įvaizdžio formavimas. Šalia sėdinti Algis Gaižutis mano, jog neigiamą verslininko įvaizdį naudinga palaikyti valdžiai. Laisvosios rinkos instituto tarptautinėje konferencijoje buvo pristatyti ką tik naujausi duomenys apie visuomenės požiūrį į verslą. Pernelyg didelė dalis verslininkus pas mus sieja su glamūra ir viešu statusu, ne tiek rizika ir sunkiu darbu. Apie 60 proc. lietuvių požiūrį į verslą susidaro iš žiniasklaidos, 74 proc lietuvių mano, kad ekonomiką kuria verslas. Tai džiugus rezultatas. Didžioji dalis gyventojų iš verslo tikisi darbo vietų kūrimo ir mokesčių mokėjimo. Ką tik kalbėjęs prof. iš JAV Yuri Maltcev pasakojo apie Čikagą, kur veikia vieno langelio principas, norintis kurti verslą ateina ir per 72 val. jam suteikiama visa informacija apie taisykles, reguliavimą, mokesčius ir t.t. Geras rezultatas, kad maždaug pusė tėvų norėtų kad jų vaikai taptų verslininkais, ypač berniukų. Kalbam apie žiniasklaidos poveikį visuomenės opinijai, kad ignoruojamas žiniaskaidoje sėkmingos istorijos, vien neigiama, ignoruojamas smulkesnis verslas. Iš esmės sutinku:-) neigiamos naujienos labiau žadina emocijas ir dėmesį, juk žiniasklaida irgi nemaža dalimi - verslas. Nerija Putinaitė sako, kad lietuviams labai būdingas pavydas. Ne tik mums pridurčiau, estai sako, jog skaniausias patiekalas estui - kitas estas. Afrikos patarlė sako: žmogų kuria kiti žmonės. Tas pats su britais. Labai įdomios Nerijos įžvalgos, kalbant apie socialinį neteisingumą apie baudžiavinį mentalitetą, mes turime pranašumą moralinį prieš tuos, kurie turtingi. Mes dirbame. Sovietmetis dar labiau įtvirtino verslininko kaip išaudotojo įvaizdį. Kuo žmogus labiau žino ko nori jis geriau jaučiasi, nesiskundžia, sako psichologė A.Griškonytė. sovietmetis "nususino" mus ta prasme, kad akiratis baigiasi materialine gerove, sako Nerija. Tai skurdžios egzistencijos išraiška. Vyrauja nuostata, kad verslininkai turi ne tik daryti bet ir kalbėti apie tai ką daro.

comments